Vertrek en aankomst ..

25 mei 2011 - Rotterdam, Nederland


De dag van vertrek is aangebroken. Ik heb de hele nacht niet geslapen, zag alleen spookbeelden wat er op de Camino zou kunnen voorvallen. Ik heb non-stop gezucht, scenario's zoals , verdwalen en dan... ? Geen enkel idee wat mij daar te wachten staat. Enfin. Om 03.00 uur dan maar gedouched, aangekleed en koffie gedronken. Om 04.00 uur op weg naar het vliegveld in Rotterdam. Eindelijk is het afscheid moment aangebroken, door de beveiliging.. .. heb ik het weer.... Rinkel de kinkel, ik werd stevig, overdreven gefouilleerd door een jonge Turkse beveiligingsdouanier . Het irriteerde mij aan de manier waarop dit gebeurde. En op een gegeven moment gaf ik te kennen van :" Hé ,zeg !, ik ben een vrouw en geen vent ", waarop hij extra nog even in mijn borsten kneep. Het incident ontging Esther wel, maar een collega niet en die bood zijn excuses aan. Ach , denk ik , maak je nu niet druk , begin alvast als een pelgrim ongemakken te ondergaan, zwaardere hindernissen moeten straks nog overwonnen worden, dus let go...! Het vliegtuig vertrok op tijd  naar Biarritz in Zd.Frankrijk . ....

Foto’s