De Camino begint .
25 mei 2011
Precies om kwart voor 09.00uur gearriveerd in Biarritz in Frankrijk. De taxi-bus kwam ons netjes op tijd afhalen en daar gingen wij. Aangekomen in St.Jean Pied -de -Port, was de Alberque de Pelerin nog gesloten. We, Sophia , Jaap en ik hebben wat broodjes gekocht en zijn toen naast de grote stadsmuur aan een stromend beekje lekker gaan lunchen. Toen wij eindelijk konden "inchecken" , we moesten onze credentials als pelgrims tonen voor inschrijving als legale camino-gangers, ja ze zijn erg streng, vanwege misbruik, werd ons een kamer aangewezen met stapelbedden. O, Ingrid , dacht ik , het begint ! Met nog 3 Engelse vrouwen ,incluis Jaap, de kamer gedeeld. Ineens werd het mij te machtig . Ik keek naar mijn rugzak en begon direct te herschikken en verwijderen wat ik wel en niet nodig heb voor onderweg. Ja, want , ik merkte dat bijna iedereen minder aan gewicht met zich mee torste. Ik zat al aan de 12kg, dus ben met een rot gang naar het postkantoor gelopen om overbodige kledingstukken naar huis te sturen. 2kg minder?!!! Toch te zwaar.....
'sAvonds lekker gegeten aan een lange tafel, met 2 Deense -en 2 Zweedse dames. Gezellig gekletst. Voorgerecht:Gemengde salade met pijnboompitten en zongedroogde tomaten, hoofdgerecht:aard.kastanje puree met een hele kwartel in een heerlijke saus met rozijnen etc. en toe: caramel/bitterkoekjes? puddinkje. Ik ben daarna mijn credential gaan stempelen bij een kantoor in dezelfde straat en vroeg naar bed gegaan. Het licht werd exact om 22.00uur uitgeschakeld, morgenochtend moeten we de kamer om uiterlijk 07.30u verlaten om op weg te gaan naar Roncesvalles. De BERG wacht........

Ben benieuwd hoe het verder gaat...liefs