Van Orisson- Roncesvalles

27 mei 2011 - Almazán, Spanje

Vanmorgen een snel ontbijt genuttigd , mijn mede pelgrims waren totaal niet in a good mood. Nederlanders!!!!! sorry , ja, natgeregend in de tent, niet geslapen en dan nog klagen.... Jaap had last van zijn knie, dus  besloot hij een taxi te nemen naar Roncesvalles. Als goede pelgrims besloten wij, ook omdat het verschrikkelijk slecht weer is op de bergen, niet het laatste stukje te lopen , vanwege de onveiligheid.

Het wachten op de taxi brak mij op. Intussen kwamen zo'n twintig Brazilianen langs voor een kopje koffie in de Alberque. Van één van hen kreeg ik een dublé rozenkrans en hij hield mijn schouder vast en zei : " Surinam lady , You are strong. Buen Camino". Ik kreeg het er erg warm van. Mijn Camino kan niet meer stuk . Hoe het verder afloopt, morgen weer, , mijn euro's(muntjes) raken op , het internet gaat op 1 euro per 15 min, soms ,hoor ik , 20 min.. Oké. de reis gaat verder.... ,

3 Reacties

  1. Marja:
    31 mei 2011
    Ups en downs, allebei komen ze op je pelgrimspad, nu dus al!
  2. Anita:
    31 mei 2011
    Je eerste engel al tegen gekomen, die jou moed insprak. Wauw!!!
  3. Esther:
    1 juni 2011
    Natuurlijk zijn er altijd momenten dat je het even niet ziet zitten, maar jou kennende zal je je er altijd doorheen weten te slepen op weg naar je einddoel. En zo zie je dat je zo maar mensen tegen komt die je nog een extra steuntje in de rug geven! Ik weet dat lastig is in die internet cafe's om even rustig te kunnen zitten om je blog bij te werken, maar neem daar maar lekker te tijd voor, in een grote stad krijg je wel de kans! Vanuit Samos wens ik je een paar mooi etappes toevooral mooi weer, dat helpt ook!