Triacastela- Sarria 19km

1 juli 2011 - Sarria, Spanje


De herberg Aitzenea ligt aan de weg , de camino-route naar Compostela, erg gunstig voor een verder vervolg van je wandeling. Het was dan ook belangrijk om vroeg te lopen, aangezien de hitte al om 10.00u begint toe te slaan. Maar... het gras langs de weg heeft het moeten ontgelden. Ik had gisteren paella gegeten, niet goed gevallen... dus..... Kwam er op dat zelfde moment een oude spanjaard aan, keek terzijde en liep gewoon verder. Ik keek met een blijk van , ja ik kan niet anders.... Ook dit hoort bij caminogangers. Genoeg hierover, want straks denkt men dat er middeleeuwse taferelen op de camino plaatsvinden, of wel? of ....Maar nu: Iedereen denkt aan Spanje, zon en strand. Wie niet verder kijkt of in een ander gebied vakantie neemt, ziet niet de prachtige groene landschappen. Weidse en geurige akkers en werkelijk , allerlei soorten gesteenten, leistenen, graniet, alles een andere kleur, van grijs naar rood. Maar zoals ik al eerder verteld heb, veel veeteelt in Gallicië. En wat mij nu ook overtuigd natuurliefhebber heeft gemaakt, zijn de vogels en hun gezang. Werkelijk , ik heb er een innerlijke blijdschap door gekregen en de rust die je ervan kan hebben als je even stil staat en je ogen sluit.  Sarria is een ietwat grotere plaats dan de vorige. Veel toerisme, vooral Spanjaarden. Hier starten de meesten hun "Camino". En als je niet snel bent heb je geen overnachtingsplek. Dan wordt het een duurder Hostal,Hotelletje etc.  Ik heb gelogeerd in Alberque Don Alvaro, een hartstikke leuke herberg met een binnenplaats met fontijn en voetbad. Een open haard , en ´s avonds gratis likeurtje, keuze genoeg. Een kamer met 6 bedden, schoon!!! En vooral aardige particuliere eigenaren. De vrouw heeft voor mij de volgende overnachting gereserveerd, omdat er anders geen plek is , dan alleen de Municipal herberg voor pelgrims die erg smerig is. Lief van haar om ook mijn Muchela(rugzak) te laten transporteren. Ik heb heerlijk getappast naast de herberg, en een heerlijke wijn gedronken. Met Engelse Lucy en Duitse Suzanne gezellig gekletst tot 22.00u- we mochten laat binnen, vanwege de hitte. En morgen wordt het weer verder op weg naar Portomarin. 

1 Reactie

  1. Esther:
    3 juli 2011
    Fijn dat ze je helpen met een volgende slaapplaats, dat wordt dus richting Santiago steeds moeilijker! Belachelijk dat ze de Spaanse "nep-Caminogangers" voortrekken!
    Gelukkig kun jij nog uitwijken naar een wat duurdere plek, maar hoe zit het met de pelgrims die die keus niet hebben, kunnen die op de stoep (of in het gras, hoewel dat niet aan te raden is!) gaan slapen?
    Maar goed, ik geniet nog steeds van je manier van schrijven, lekker met veel humor. Schat stap lekker verder en geniet met volle teugen! Je Es.