El Burgo Ranero- Mansilla de Las Mulas 19km

18 juni 2011 - Mansilla de las Mulas, Spanje


Gisteren getafeld met een spanjaard uit Barcelona(60+?) , hij sprak alleen maar frans tegen me. Nou begrijp ik er geen bieten van , maar je gelooft het niet, we hebben een uur geluld over, kleinzieligheden, beroepsmatigheden, en de te lopen etappes van de Camino. Hij stopt in Astorga, omdat zijn familie het welletjes vind. September gaat hij weer vanaf Astorga verder en hoopt dan Compostella te bereiken. Hij doet gemiddeld 20 kim per etappe. Ik ook dus. En hij is ook in Nederland geweest. Wist me over Delfts Hogeschool te vertellen, over Delftse huizen en ook over Amsterdam en diens drugsbeleid. Ja, zul je denken, hoe heb ik hem kunnen volgen en begrijpen?. De Camino is zo internationaal, het is alsof iedereen elkaar kan begrijpen. Luisteren en assiocieren vanuit je taalgevoeligheid die je bezit. Nou en ´s avonds met Lucy uit Engeland, een docent Engelse taal , jong en nu in de Camino-dip! belandt, gepraat over het camino gevoel . Leuke interessante gesprekken gehad. Ik heb haar natuurlijk opgevrolijkt . Zo langzamerhand begint de Camino een definitie te creëren, maw. wat je thuis als prettig , gewoon en moois ervaart, is op de Camino schrikbarend. Verschrikkelijk ! Ook moeilijk om het even gauw te omschrijven. Je moet! het bij lijve ondergaan en geestelijk zelf op een rijtje zetten, overnadenken dus. Over deze route echter weing te vertellen. Over hooggelegen gebied , rode aarde, langszij akkers, en natuurlijk weer enkele vervallen Adobe huizen, ruines. Eén dorp gepasseerd, Religios, das all en verder naar Mansilla de las Mulas. ook hier een alberque de perigrino,Amigas del Perigrino, gekozen. Nu deel ik de kamer met twaalf van die stapelbedden , met 6 Polen , die erop los kwetteren. Ze zijn ook aardig. En lopen dat ze kunne!!! Morgen loop ik naar Léon. Dat is een grote stad en dan neem ik even rust. Mijn knieën doen effe een beetje zeer. In Leon is er veel te bezichtigen. Ik blijf er een extra dag . Heerlijk!!!

3 Reacties

  1. marcia muller:
    18 juni 2011
    babilonische spraak verwarring....... en toch begrijpt iedereen het is toch geweldig ..zo kom je er goed doorheen.prima dat je morgen wat rust neemt, heb je even tijd om op een andere manier te reflecteren. ga zo door schat

    XXXXXXX
  2. Esther:
    19 juni 2011
    He meisie, lekker even bijkomen in Léon. Zoek een behoorlijk hotel en maak het jezelf aangenaam, je hebt dan verdient na alle ontberingen! Wellicht nog een lekkere sauna en massage???
  3. Marja:
    19 juni 2011
    Inderdaad, neem een ijscoupe ofzo op een terrasje, en lekker uitslapen als dat nog lukt, en anders een siesta op je eigen kamer. Lijkt me ook veel, de hele tijd zoveel anderen mensen om je heen, met die stapelbedden in die gedeelde kamers. Ook genieten, niet teveel afzien he.
    Liefs Marja en tiz