Calzadilla de la Cueza- Sahagún 23km

16 juni 2011 - Sahagún, Spanje


Van Yvette en Yvonne uit Arizona afscheid genomen. Ze zouden extra kilometers lopen, want de tijd begint te dringen. (vliegticket!). En Yvette wordt waarschijnlijk morgen al grootmoeder van haar eerste kleinkind.  Ik kreeg een speldje voor mijn pet, omdat ik haar steeds opvrolijkte tijdens het lopen. Ze had erg veel last van haar achillespees. Met dit besef dat mijn leuke vrienden de etappe gaan afracen, besloot ik om de volgende dag heel vroeg te gaan lopen. Ook speelde de hitte een rol bij deze beslissing. Dat heb ik ook gedaan. Om 06.00u stond ik al buiten, pikkedonker, en eigenlijk niet zo goed in mijn vel. Ojee, hoe moet ik dit in mijn eentje doen?  Ik begon de gele pijlen van de bewegwijzering te volgen en toen hield deze plotseling op. Er  was een aanwijzing op een bord langs de weg, ik kon het nauwelijks lezen. Bedacht me dat ik een hoofdlamp heb en ja hoor, 2 routes. Maar welke ? Ik had de avond tevoren gelezen van de route door het bos en die langs de grote asfaltweg. Ik. sterke Stan, besloot dan maar een gebed naar Jacobus te prevelen om mij de juiste route te doen lopen. Ik koos voor de bosrijke weg. Heerlijk, fluitende vogels, kwakende kikkers en gestjip tussen het gras. Ik heb de zon zien opkomen en het was een warm gevoel. Ik heb de leukste route tot nu toe gelopen. Veel variaties, onverhard, grind, keien , zand, opgedroogde klei weg, kronkelend, prachtige begroeiing langs de weg , en het rook er zo lekker, bergthee,en bloemengeur. Ik dacht, als de helft van de Camino die nog moet komen zo is , dan is dit een genot om iedere dag deze afwisselende natuur te beleven. Ik was al om 12.00u in Sahagún, en heb de Municipal van de Cluny Cisterciënzer orde gekozen om te overnachten. Wel... het is er niet zo fris, ik hoor dat er bedwantsen zijn??!! ik zie morgen wel , hoe ik te grazen ben genomen. Morgen ga ik naar El Burgo Raniëro.

2 Reacties

  1. Iwan, Carla, One'sy, Tewatha en Lavern:
    16 juni 2011
    Kop op, Ingrid, we zijn trots op je, zoals je het tot nog toe hebt gedaan!

    En gelukkig viel deze route heel erg mee.
  2. Esther:
    16 juni 2011
    Heb je geen spuitbus tegen die beestjes, of vallen de pelgrimgangers daar ook van uit bed?