BURGOS, 2e dag

10 juni 2011 - Burgos, Spanje

Mijn 2e dag in Burgos !!!! Ik heb na het bezoek aan de Kathedraal een tapas met een witte wijn genuttigd, en ik kreeg die heerlijke hap niet door mijn strotje. Ik Heb mezelf vandaag werkelijk de vraag gestel, waarom ik eigenlijk de Camino nog wil lopen. Ik heb het gehad met van die mensen om je heen en dat geouwehoer, smssen me ook nog, dat de Camino als een " Feest voor de Geest" wordt ervaren etc.. Maar het komt in mijn optiek meer op aan dat het lijkt alsof ze een soort prijs aan het behalen zijn, door 40 á 45km per dag af te leggen en jij achter ze maar aanhobbelt. Frustrerend. Maar ik hoor ieder van jullie denken, ach meid laat je niet opjutten door die idioten. Ze komen zichzelf tegen!" Hoe dan ook, dit is een werkelijke beproeving, Ik wil dit vertellen , omdat niet iedereen beseft wat het betekend om dit, De CAMINO mee te maken, te beleven, dag in dag uit. Ik heb mijn dip weggeslikt.!!!!!!! Ja, en morgen op naar Hornillos del Camino. Ik zal eerlijk mijn gedachten laten gaan over enkele regels die, zij het richtlijnen over wat zo´n reis-onderneming, iemand ,persoon, een pelgrim maakt.

2 Reacties

  1. Marja:
    13 juni 2011
    Hi Ingrid,
    Veel mensen er zijn gericht op het einddoel en niet op de weg zelf...Kilometers vreten en concurrentie, laat gaan, joh. Het is jouw pelgrimstocht en van niemand anders! En zoals overal kom je op jouw weg allerlei soorten mensen tegen, de kunst is diegene toe te laten die jou en je weg oplichten en verlichten.Negeer de anderen. Niet altijd even eenvoudig vind ik zelf.
    De vermoeidheid zal ook wel invloed hebben op je stemming. Blij te horen dat je een rustdag het ingelast. XXX Marja en Tizx
  2. Su:
    16 juni 2011
    respect!